Elektroniczna umowa o prowadzenie PPK

Elektroniczna umowa o prowadzenie PPK

Niezwłocznie po zawarciu umowy o prowadzenie PPK wybrana instytucja finansowa udostępnia uczestnikowi PPK informację o zawarciu umowy, w postaci elektronicznej.

Informacja zawiera:
  • dane wybranej instytucji finansowej;
  • dane podmiotu zatrudniającego, który zawarł umowę o prowadzenie PPK w imieniu i na rzecz uczestnika PPK;
  • określenie wysokości wpłat podstawowych;
  • określenie wysokości wpłat dodatkowych finansowanych przez podmiot zatrudniający;
  • określenie wysokości wpłaty dodatkowej możliwej do zadeklarowania przez uczestnika PPK oraz sposobu jej deklarowania;
  • wskazanie właściwych przepisów podatkowych mających związek z uczestnictwem w PPK;
  • opis:
    • zasad wypłaty, wypłaty transferowej i zwrotu zgromadzonych na rachunku PPK środków;
    • trybu składania deklaracji o rezygnacji z dokonywania wpłat, w tym opis warunków rezygnacji z oszczędzania w PPK, trybu składania wniosków i deklaracji wznowienia wpłat, wraz z opisem konsekwencji (także finansowych) złożenia takich deklaracji, wniosków i zmian deklaracji;
    • praw osoby uprawnionej,
    • możliwości złożenia przez uczestnika PPK dyspozycji w zakresie środków zgromadzonych na jego rachunku oraz trybu składania takich dyspozycji;