Elektroniczna umowa o prowadzenie PPK
Niezwłocznie po zawarciu umowy o prowadzenie PPK wybrana instytucja finansowa udostępnia uczestnikowi PPK informację o zawarciu umowy, w postaci elektronicznej.
Informacja zawiera:
- dane wybranej instytucji finansowej;
- dane podmiotu zatrudniającego, który zawarł umowę o prowadzenie PPK w imieniu i na rzecz uczestnika PPK;
- określenie wysokości wpłat podstawowych;
- określenie wysokości wpłat dodatkowych finansowanych przez podmiot zatrudniający;
- określenie wysokości wpłaty dodatkowej możliwej do zadeklarowania przez uczestnika PPK oraz sposobu jej deklarowania;
- wskazanie właściwych przepisów podatkowych mających związek z uczestnictwem w PPK;
- opis:
- zasad wypłaty, wypłaty transferowej i zwrotu zgromadzonych na rachunku PPK środków;
- trybu składania deklaracji o rezygnacji z dokonywania wpłat, w tym opis warunków rezygnacji z oszczędzania w PPK, trybu składania wniosków i deklaracji wznowienia wpłat, wraz z opisem konsekwencji (także finansowych) złożenia takich deklaracji, wniosków i zmian deklaracji;
- praw osoby uprawnionej,
- możliwości złożenia przez uczestnika PPK dyspozycji w zakresie środków zgromadzonych na jego rachunku oraz trybu składania takich dyspozycji;